Sygdom

Vi modtager ikke syge børn. Det er vigtigt at I overholder dette på trods af de pasningsproblemer det måtte medføre for jer. Hvis Jeres barn bliver sygt og dårligt mens de er hos os, ringer vi til jer og beder jer hente jeres barn. Et barn er sygt hvis det udviser tydelige symptomer eller hvis vi over tid kan se at barnet ikke kan indgå i dagligdagen.

Hvis dit barn kræver medicin kan det ikke pålægges personalet at give dette, undtaget kroniske lidelser, feberkramper og alvorlige allergier. Vi giver ikke penicillin.

Husk at ring eller skriv til os på Aula hvis dit barn er sygt og ikke kommer i institutionen. Ved de gængse børnesygdomme informerer vi ved opslag på Aula. Vi fortæller selvfølgelig ikke hvilket barn der er sygt.

Om sommeren forventer vi at I har smurt jeres barn med solcreme inden i afleverer, vi smører efter frokost. Vi anvender faktor 15 efter anbefalinger fra sundhedsstyrelsen.

Hygiejne: Undersøgelser viser at god håndhygiejne nedsætter sygdom. Derfor vaskes alle børns hænder når I aflevere om morgenen. De enkelte stuer vil informere jer om, hvordan dette foregår. Nogle stuer har mulighed for at I forældre sørger for håndvasken, andre stuer vil det være personalet. Der er opsat håndsprits automater til de voksne i alle indgangspartier, samt håndvaske på legepladsen. Personalet sørger for håndvask resten af dagen.

Da meget af børnenes lege foregår på gulvet, vil det være pænt af dig at tage skoene af inden du går ind hvor børnene leger.