Vores værdier

I Herlevgård og Solsikken er børneperspektivet afgørende og vi ser det som vigtigt at alle børn er med i fællesskaber. Vi ser legen som omdrejningspunkt for udvikling, mestring og læring.  Retten til at være barn, lege og afprøve  prioriteres højt. Vi gør os umage med at skabe ro, tid omsorgs og anerkendelse, omkring det enkelte barn og børnefællesskaberne. At blive set og forstået er nøglebegreber for vores praksis. Børnenes bidrag er vigtige, demokrati og medbestemmelse vægtes højt.

Børnene deltager ved de små valg i dagligdagen. Vi holder øje med hvad børnene er optaget af og giver de enkelte barn og børne- fællesskaberne små valg i hverdagen. Det kan eksempelvis være hvilke sange der skal synges, hvilke legetøj vi har på stuen, hvem og med hvad de leger, hvilke ture vi tager på mm.